SW8GTH

HOME SW8GTH PHOTOS VIDEOS RF EQUIPMENT SZ8CFU NEWS OPERATORS 1 OPERATORS 2 OPERATORS 3 JOTA - JOTI ACTION HAG VOICE ALPHABET QSO Q CODE WORLD CALLSING MAP GREEK MAP MARINE VHF FREQUENCIES KEPKYPA COMMENTS LINKS



ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΠΟΙΟΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΑ ΜΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ? ΚΑΝΕΝΑΣ.
ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ, ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ, ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΜΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ ΕΝΑ QSO.
ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΟΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΙ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ, ΕΞΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ. ΑΥΤΟ ΕΙΧΕ ΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΝ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ. ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΦΑΝΤΑΣΤΗΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΟΝΑΧΑ ΜΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ, ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΠΟΤΕ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΠΙΑΣΕΙ ΤΙΜΟΝΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ. ΩΣΤΟΣΟ, ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ.

ΣΤΑ ΠΡΩΤΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΩΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ Ο ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΣ, ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΗ (ΑΚΟΜΑ ΚΑΝΕΙ, ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΛΙΓΑ). ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΩΘΗΣΗ ΤΟΣΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΩΣΤΕ Ν' ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΣΤΙΣ ΜΠΑΝΤΕΣ. ΤΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΠΗΓΑΖΑΝ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΣΩΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΣΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ. ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΑΥΤΟΙ ΟΜΩΣ. ΣΑΦΕΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΑΝ ΠΟΤΕ.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΗ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ, ΟΛΑ ΟΣΑ ΛΕΜΕ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΑΚΟΥΣΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ, ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ, ΑΚΡΟΑΤΗΣ, ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΚΛΠ. ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΧΟΜΠΥ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΑ ΟΨΗ ΤΟΥ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΜΑΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΕΠΑΦΕΣ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΙ ΑΛΛΗ ΟΨΗ. ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΜΕ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ ΣΤΑ ΡΑΔΙΟΚΥΜΑΤΑ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΡΑΤΟΙ.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΜΙΑΣ ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΠΛΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ. ΘΑ ΜΕ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΩΣΤΟΥΣ "ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ" ?

1. Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ

ΜΑΘΕΤΕ ΤΗΝ "ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ". ΕΞΟΙΚΟΙΩΘΗΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΥ. ΜΗ ΛΕΤΕ "RADIO FOUR" ΑΛΛΑ "READABILITY FOUR" (ΣΤΜ: ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ). ΜΑΘΕΤΕ ΚΑΛΑ ΤΟ ΦΩΝΗΤΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ, ΤΙΣ ΣΥΝΤΜΗΣΕΙΣ ΤΟΥ CW, ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ Q ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ ( 73/88 ) ΣΑΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΗΤΡΙΚΗ ΣΑΣ ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΙΝ ΒΓΗΤΕ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ.
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΗΤΕ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΦΩΝΗΤΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΣΩΣΤΑ: ΤΟ Α ΕΙΝΑΙ ALPHA ΟΧΙ ALABAMA. ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 (ΣΤΟΙΒΑΞΕΙΣ)

2. ΚΑΝΕΤΕ ΑΚΡΟΑΣΕΙΣ

ΣΑΝ ΝΕΟΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ, ΘΑ ΘΕΛΕΤΕ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ Ν' ΑΡΧΙΣΕΤΕ ΝΑ ΕΚΠΕΜΠΕΤΕ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΑ. ΜΗΝ ΒΙΑΣΤΗΤΕ. ΜΕΙΝΕΤΕ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ, ΤΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ MORSE Η ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ. ΠΡΩΤΑ ΕΞΟΙΚΟΙΩΘΗΤΕ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΠΟΜΠΟΔΕΚΤΩΝ ΣΑΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟΠΕΙΡΑΘΗΤΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΚΠΟΜΠΗ. Η ΕΚΠΟΜΠΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΛΑΘΗ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ.

ΑΡΧΙΚΑ ΜΑΘΕΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΤΕ. ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΕΙ ΠΡΩΤΑ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΠΙΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΣ ΕΠΑΦΕΣ.
ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤΟΙΒΑΞΕΙΣ ΑΝΑΛΥΕΙ ΕΙΣ ΒΑΘΟΣ ΤΟ ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ ΑΥΤΟ ΘΕΜΑ.

3. Η ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΥ ΣΑΣ

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΕ ΤΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΣΑΣ ΣΩΣΤΑ. ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΤΕ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΤΕ ΤΟ ΧΟΜΠΥ ΑΥΤΟ. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ. ΜΟΝΟ ΑΜΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΕ ΣΩΣΤΑ ΚΑΝΕΤΕ ΝΟΜΙΜΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ. ΕΧΕΤΕ ΑΚΟΥΣΕΙ ΠΟΤΕ ΤΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ 4ZZZZ ΣΤΑ VHF? ΑΥΤΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΣΑΝ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΚΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΕΛΓΙΟ. ON4ZZZZ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ. ΤΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΑΠΑΡΤΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΘΕΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΘΕΜΑ. Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΥΤΗ ΤΑΚΤΙΚΗ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑ HF. ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ, ΑΝ ΚΛΑΠΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ Θ' ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΜΙΣΟ ΑΡΙΘΜΟ Η ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΠΙΝΑΚΙΔΑ?

4. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΟ, ΑΛΛΑ ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ! ΤΟ ΣΗΜΑ ΣΑΣ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΟΥΜΕ ΔΙΕΞΟΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ "ΔΙΕΝΕΞΕΙΣ". ΘΑ ΣΑΣ ΦΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΗ Η ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ.

5. ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ VHF/UHF ΕΠΑΦΕΣ ΜΕΣΩ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΤΗ

ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΑ ΣΕ ΕΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΥΝΗΓΑΤΕ ΕΠΑΦΕΣ DX (ΜΑΚΡΙΝΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ) ΣΤΑ HF. Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΣ ΟΜΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΚΙ ΟΤΑΝ ΕΚΠΕΜΠΕΤΕ ΣΤΑ VHF/UHF.

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΩΝ ΣΤΙΣ ΜΠΑΝΤΕΣ ΤΩΝ VHF/UHF ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΚΥΡΙΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΩΦΕΛΙΜΟΥ ΒΕΛΗΝΕΚΟΥΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΗΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ. ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΒΑΣΕΩΣ ΑΣ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΟ ΥΠ' ΟΨΙΝ ΤΟΥΣ. ΑΝ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΟΙ ΒΑΣΕΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΩΝ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΚΡΟΣΚΕΛΗ QSO ΤΟΥΣ.

ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΗ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΥΠ' ΟΨΙΝ ΤΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ. ΤΟ ΑΥΤΟ ΒΑΣΙΚΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΕΠΑΦΕΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ. ΣΕ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΩΝ ΙΣΧΥΕΙ Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΠΡΩΤΟΣ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΕΣ, ΟΠΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΟΣΟ ΧΡΗΣΙΜΟ ΜΕΣΟ, ΕΙΔΙΚΑ ΟΙ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΙ ΚΙ ΟΙ ΦΟΡΗΤΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ.

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΟΣ QSO ΜΕΣΩ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΗ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ ΣΥΝΗΘΕΙΑ (ΣΧΕΔΟΝ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ) ΝΑ ΑΦΗΝΕΤΕ ΕΝΑ ΚΕΝΟ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΦΩΝΩΝ. ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΜΙΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ΚΛΗΣΗ Η ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΕΙ ΕΝΑ QSO ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ. ΤΟ ΠΑΤΗΜΑ ΤΟΥ PTT (PUSH TO TALK) ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΗΔΕΝΙΖΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ. ΣΚΕΦΤΗΤΕ ΤΟ.

6. ΠΩΣ ΚΑΝΩ ΝΑ QSO? ΤΙ ΘΕΜΑΤΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΥΖΗΤΑΩ?

ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΙ ΜΕΝΟΥΝ ΕΚΠΛΗΚΤΟΙ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΑΦΕΣ ΣΤΙΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΠΑΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΛΑ QSO ΚΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΣΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ REPORTS. ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ. ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΚΑΘΩΣ ΑΡΕΣΚΟΜΟΥΝ ΣΤΑ ΜΑΚΡΟΣΚΕΛΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΑ QSO. ΕΙΜΟΥΝ ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ "RAGCHEWER". ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΕΠΙΛΗΨΙΜΟ Σ' ΑΥΤΟ. ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΟΜΩΣ, ΠΕΡΑΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑ ΜΑΚΡΟΣΚΕΛΗ QSO ΣΤΑ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ. ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΜΑΣ.

ΠΑΡ' ΟΛΟ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΜΕ ΕΝΑ ΤΕΧΝΙΚΟ ΧΟΜΠΥ, ΤΑ QSO ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΕ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΜΙΑ ΥΓΕΙΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ. Ο ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΓΙΑ ΖΑΡΖΑΒΑΤΙΚΑ. Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ.

ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ Ν' ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΣ Η ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗ ΕΙΤΕ ΜΑΚΡΟΣΚΕΛΩΝ ΑΝΑΓΓΕΛΙΩΝ, ΕΙΤΕ ΜΟΥΣΙΚΗΣ.

ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΒΕΛΓΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΝΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ "ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ" ΚΙ ΕΞΗΓΕΙ ΠΩΣ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ ΕΝΑ QSO. ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΚΡΙΒΗΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ.
  • ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ, ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΑΝ Η ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΕΙΛΛΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ.
  • ΑΝ Η ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΝΤΕ CQ (ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ. ΤΟ CQ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΣΤΟ "I SEEK YOU" (ΣΤΜ: ΣΕ ΨΑΧΝΩ). ΑΥΤΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ PAT, W5THT ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟ-ΑΣΥΡΜΑΤΕΣ ΜΕΡΕΣ). ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 "ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ CQ" ΕΞΗΓΕΙ ΜΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ CQ.
  • Η ΣΕΙΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΦΕΡΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΗ. ΠΡΩΤΟ ΛΕΓΕΤΑΙ ΤΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥΜΕΝΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (ΕΙΣΤΕ Ο ON4ZZZZ): "ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ OM ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΓΙΑ ΣΕΝΑ. ON4XXXX (DE) ON4ZZZZ" (ΤΕΛΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ). ΕΝΑΣ ΕΥΚΟΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΘΥΜΑΣΤΕ ΕΙΝΑΙ: ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ. (ΣΤΜ: ΠΟΥ ΚΟΛΛΑΕΙ Η ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΕΛΓΙΚΗ ΣΥΝΗΘΕΙΑ).
  • ΤΕΛΕΙΩΝΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΜΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΣΑΣ. ΕΑΝ ΚΑΝΕΤΕ ΠΟΛΛΕΣ ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΟΣ QSO, ΝΑ ΛΕΤΕ ΤΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΣΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΚΑΘΕ 5 ΛΕΠΤΑ (ΣΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΚΑΘΕ 10).
  • ΑΦΗΝΕΤΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΕΝΟ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΦΩΝΩΝ. ΕΤΣΙ ΔΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΜΙΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ΚΛΗΣΗ Η ΜΙΑ ΔΙΑΚΟΠΗ. ΕΧΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΥΠ' ΟΨΙΝ ΣΑΣ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ  ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΜΙΑ ΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ! ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΙ.
  • ΜΗΝ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΣΤΕ ΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΘΕΜΑΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ Σ' ΕΝΑ ΘΕΜΑ. ΕΤΣΙ ΔΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΟΜΙΛΙΤΗ ΣΑΣ ΝΑ ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ, ΠΡΙΝ ΞΕΧΑΣΕΙ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΟΥΒΕΝΤΑΣ. ΘΥΜΗΘΗΤΕ ΟΤΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΑ ΣΥΝΟΜΙΛΙΤΕ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΕ ΜΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΜΗΤΡΙΚΗ ΤΟΥ. ΔΩΣΤΕ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΑΦΟΜΟΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΣΑΣ.
  • ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΝΑ ΛΕΤΕ "OVER" ΟΤΑΝ ΠΕΡΝΑΤΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΟΝ ΣΥΝΟΜΙΛΙΤΗ ΣΑΣ. ΣΤΟΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ, ΑΛΛΑ ΣΥΧΝΑ ΒΟΗΘΑΕΙ. Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΘΑ ΣΑΣ ΠΕΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΕ ΤΟ "OVER" ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΟΧΙ.
  • ΣΤΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΕΛΕΙΩΝΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ K (ΑΠΟ ΤΟ "KEY"). ΕΠΙΣΗΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΤΟ KN ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΜΙΛΑΓΑΤΕ ΠΡΙΝ.
  • ΣΤΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΝΟΣ QSO ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ SK (STOP KEYING). ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ SK ΤΟ QSO ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ ΤΕΛΟΣ.
  • ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΕΝΑ QSO ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΠΟΤΕ ΜΕ "OVER AND OUT". ΕΙΤΕ ΘΑ ΠΕΙΤΕ "OVER" ΟΤΑΝ ΠΕΡΝΑΤΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ, ΕΙΤΕ "OUT" ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΛΗΞΗ ΤΟΥ QSO. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ QSO ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ ΤΕΛΟΣ.
ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΧΕΙ ΥΠΟΠΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΟΥ. ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΠΡΟΟΔΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΤΟΥΣ, ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΞΕΧΝΟΥΝ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΥΠΗΡΞΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΝΕΟΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ Ν' ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΝΑ ΚΑΛΟΥΝ "CQ DX" ΣΤΑ HF, ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΕΙ ΕΝΑΣ ΤΟΠΟΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ. ΣΥΧΝΑ Ο ΤΟΠΙΚΟΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΣΚΛΗΡΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΕΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟΠΟ ΜΑΧΑΙΡΙ. Ο ΕΜΠΕΙΡΟΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΘΥΜΗΘΕΙ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ, ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΕΚΑΝΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ, ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΠΙΑΣΕΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΜΠΑΘΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ.
ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΔΙΝΩ ΕΝΑ ΣΥΝΤΟΜΟ REPORT, ΚΑΤΑΓΡΑΦΩ ΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΕΩ ΟΤΙ ΨΑΧΝΩ ΓΙΑ DX ΣΤΑΘΜΟΥΣ. Ο ΝΕΟΣ ΤΟΤΕ ΣΥΝΗΘΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ, ΕΝΩ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΕΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΣΤΑΘΜΟ. ΤΕΛΙΚΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ.
ΟΠΟΤΕ, ΔΩΣΤΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΝΑ QSO ΚΑΙ ΜΗΝ ΛΗΣΜΟΝΑΤΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΠΡΩΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ.